Frej Elbæk Schjeldal tiltræder 1.marts som ny chef for kommunikation og marketing i Skandinavien, Polen og Baltikum for en af verdens største sportsarrangører IRONMAN. Selv beskriver Frej Elbæk Schjeldal skiftet til IRONMAN som: “Den mest interessante kommunikationsposition indenfor store sportsevents og mesterskaber i Nordeuropa.”

De kommende år sidder Frej Elbæk Schjeldal med kommunikationsansvaret for nogle af de allerstørste sportsevents i Skandinavien, Polen og Baltikum. Der er tale om eksempelvis de ikoniske IRONMAN-konkurrencer, Velothon Series i cykling der arrangeres i samarbejde med UCI, og den OL kvalificerende World Triathlon Series. Frej Elbæk Schjeldal der skifter fra en position som partner og medstifter af PR-bureauet King Street PR siger om skiftet:

– “Det er en af den slags muligheder, der kun opstår hvert 10. år og jeg glæder mig vanvittigt til sammen med resten af den nordiske IRONMAN-organisation, at medvirke til skabelsen af nogle af de allerstørste og mest prestigefyldte sportsevents i Europa indenfor triathlon, cykling og løb,” fortæller Frej Elbæk Schjeldal.

IRONMANs direktør i Skandinavien, Polen og Baltikum beskriver ansættelsen således:

– “Vi har skabt en ny position på tværs af de nationale markeder vi opererer på, som led i et ønske om, at skabe en øget professionalisme i vores samlede kommunikation til deltagere, medier, værtsbyer og samarbejdspartnere. Det giver os et stort kompetence løft, at det er lykkedes os at få Frej med ombord. Og tidspunktet kan ikke være bedre i forhold til at vi eksempelvis i Danmark til sommer er vært for ikke bare det forlængst udsolgte IRONMAN Copenhagen men også KMD IRONMAN 70.3 European Championship som for første gang afholdes i Skandinavien,” siger Thomas Veje Olsen.

Loyalitet, kvalitet og sundhed er kodeord

Med det øverste ansvar for kommunikationen til deltagere, værtsbyer, professionelle atleter og medierne er der i følge Frej Elbæk tre ord som er særlige vigtige. Loyalitet, kvalitet og sundhed:

– “IRONMAN står fremfor alt for en kvalitet omkring afviklingen af Ironman-konkurrencerne som er nærmest ulig andre arrangører. Den kvalitet skal vi værne om og sikre går igen i vores kommunikation. Samtidig forventer jeg, at vi kommer til at arbejde med loyalitet, som et meget afgørende element i vores kommunikation, hvilket blandt andet skal komme til udtryk gennem, at vores deltagere har lyst til år efter år, at deltage i et eller flere af vores mange løb,” siger Frej Elbæk Schjeldal og fortsætter;

– “Samtidigt har vi en fantastisk mulighed for gennem Nordens største motionstriathlon KMD 4:18:4, der årligt har mere end 10.000 deltagere i Aalborg, Aarhus, Odense og København, at bidrage til og gøre en indsats for danskernes sundhed. Samt hjælpe nationale forbund og klubber med at trække nye udøvere ind i eksempelvis triathlon, cykel og løbesporten.”

– “Og så skal vi udvikle og dygtiggøre vores organisation i forhold til at levere ekseptionelt content fra vores stævner. Eksempelvis når Danmark den 18. juni er vært for KMD IRONMAN 70.3 European Championship, der er den mest prestigefyldte triathlon begivenhed nogensinde på distancen i Skandinavien. Samt ikke mindst KMD IRONMAN Copenhagen, der rangerer som en af verdens fem største IRONMAN med mere 3200 deltagere og over 200.000 tilskuere.”

IRONMAN vil erobre nye markeder

Foruden eksisterende stævner og konkurrencer, opererer IRONMAN i et marked, hvor der i øjeblikket foregår et udskilningsløb mellem aktørerne. Frej Elbæk Schjeldal forventer derfor også, at den nuværende liste af aktiviteter vil blive udvidet de kommende år:

“Først og fremmest har vi fokus på de eksisterende begivenheder triathlon, cykel og løbekonkurrencer i Skandinavien, Baltikum og Polen. Men jeg vil blive overrasket, hvis vi om to til tre år kigger på den samme liste af konkurrencer og begivenheder som nu. Og det er netop en af grundene til, at jeg har sagt ja til IRONMAN, de har ambitioner, og det har jeg også.” slutter Frej Elbæk Schjeldal.

Frej Elbæk Schjeldal vil i en overgangsperiode fungere som associeret rådgiver til King Street PR, med særligt fokus på den politiskefestival Folkemødet på Bornholm, hvor Frej Elbæk Schjeldal har opbygget en af Folkemødets mest velfungerende venues i Pilekroen. En venue som Frej Elbæk Schjeldal lejer ud til King Street PR de kommende år.

Disse events står IRONMAN blandt andet bag i Skandinavien, Polen og Baltikum

KMD IRONMAN Copenhagen der udsolgt for 5 år i træk og som forventes at trække mere end 200.000 tilskuere ud langs ruten.

IRONMAN Kalmar (Sverige) der er udsolgt for 4. år i træk og har sat svenske Kalmar på verdenskortet, blandt andet for målområdet, hvor tusindvis og atter tusindvis af tilskuere skaber en af de vildeste afslutningen i triathlonsporten.

KMD IRONMAN European Championship 70.3 2017 i Helsingør, der på IRONMAN 70.3 distancen er det mest prestigefyldte mesterskab i Europa.

IRONMAN 70.3 Jönköping, der hvert år trækkere deltagere fra hele verden til den idylliske IRONMAN konkurrence ved Sveriges største sø Vätteren.

KMD IRONMAN 5150 Aarhus, der er eneste IRONMAN i Danmark uden for hovedstadsregionen og sæsonafslutning for de bedste triatleter i Danmark.

World Triathlon Series i Stockholm, der er et af 10 OL kvalificerende stævner i verden på en olympiske distance. Afviklingen sker lige i hjertet af Stockholm med tusindvis af tilskuere og opløb ved Kongeslottet.

Velothon Stockholm – Skandinaviens eneste afdeling af Europas største motionscykling serie Velothon Series. Foruden mange tusinde motionscyklister afvikles også et UCI race i forbindelse med løbet, der køres på helt lukkede veje i den svenske hovedstad.

IRONMAN 70.3 Haugesund (Norge), et af Europas hårdste IRONMAN konkurrencer på distancen. Hvor smukke vandfald og “big views” er sceneriet, mens deltagerne kæmper med det bjergerige løb.

KMD 4:18:4 (400meter svømning, 18km cykling og 4km løb) der med 10.000 deltagere i Aalborg, Aarhus, Odense og København er Nordens største motionstriathlon.

IRONMAN 70.3 Gdynia (Polen) – Polens største IRONMAN og et af de markeder IRONMAN forventer sig meget af de kommende år.

IRONMAN 70.3 Ottepa (Letand) – Første IRONMAN i de Baltiske lande der er helt nyt marked.

IRONMAN 5150 Warsaw (Polen) – Olympisk triathlon distancen i Polen.

DEL
Mit navn er Morten og det er mig der driver Pastaparty.dk. Jeg er familiefar med en fantastisk kæreste og to vidunderlige døtre. Og så ser jeg mig selv som ret ambitiøs med tri-sporten, hvor jeg ovre på min personlige hjemmeside Mortenfalkstorling.dk, blogger om min tri-rejse.

Leave a Reply