En ny tridragt fra det danske start-up Fe226, skal hjælpe Helle Frederiksen på vej til Kona-succes. 

Der er ingen tvivl. Helle Frederiksen står som én af de hurtigste kvinder i triathlonsporten. Hun er OL-deltager, hun har vundet otte IRONMAN 70.3-konkurrencer, hun er indehaver af verdensrekorden på mellemdistancen og med tiden 8:55:35 satte hun også ny dansk fulddistancerekord (for kvinder) i sin debut på distancen i Arizona tilbage i november.

Helle Frederiksens øjne er rettet direkte mod Kona-succes. Det vil sige en tur på podiet. Og for at nå det, er hun gået ind i et helt nyt samarbejde med det danske start-up Fe226, der giver Helle en både aerodynamisk og hydrodynamisk dragt.

– Som professionel triatlet, skylder jeg mig selv at afsøge de bedste muligheder når det kommer til udstyr. Gennem de seneste ni år, har jeg dedikeret mit liv til at træne min krop til at performe på et ekstremt niveau. Men uanset hvor veltrænet vi atleter er, kan dårlige udstyrsvalg udgøre forskellen på at vinde og at tabe, fortæller Helle Frederiksen.

Mere end et traditionelt sponsorat

Og så er der lige dét med Helle Frederiksens valg af samarbejdspartnere. Hvorfor er det lige hun har valgt at samarbejde med et relativt nyt dansk start-up?

Det er der en ganske god grund til.

Fe226 er startet med en ambition om at skabe en triathlonkollektion, der hverken går på kompromis med design, materialer eller opbygningen. Selve design- og udviklingsteamet er styret af det London-baserede Ffion Appleton og produktmanager Sarah Cuthbert, der har en fortid som designer og udvikler hos store brands som Nike, Adidas, Rapha, Under Armour og Top Shop Ivy Park.

Og i samarbejdet med Fe226, får Helle også afgørende indflydelse under designprocessen.

– Der gik ikke længe, før det var tydeligt at Fe226 kunne give mig en performancemæssig fordel i forhold til traditionelle konkurrencedragter. De forstår fuldt ud hvad der er nødvendigt når det kommer til design og performance. De er i stand til at skabe produkter der er hurtige i alle tre discipliner. Stofkvalitet, samlinger, design, pasform, åndbarhed og komfort, var alle store fokuspunkter, som betød noget for mig under mine tests. Og de er vigtige i forhold til mine Kona-ambitioner, forklarer Helle Frederiksen.

– Mit samarbejde med Fe226 er mere end bare et traditionelt sponsorat. Fe226 er ligesom frisk luft for mig. De sætter pris på min erfaring, mine inputs og mine anbefalinger. De inkluderer mig i deres kultur og miljø, for at jeg kan hjælpe dem med at blive nogle af de førende på markedet. Det kan jeg rigtigt godt lide. Jeg har haft mulighed for at arbejde tæt sammen med produktteamet i London om de kvindespecifikke produkter der introduceres i 2018, som har til formål at kombinere fart og komfort med et både smukt og feminint design.

DEL
Mit navn er Morten og det er mig der driver Pastaparty.dk. Jeg er familiefar med en fantastisk kæreste og to vidunderlige døtre. Og så ser jeg mig selv som ret ambitiøs med tri-sporten, hvor jeg ovre på min personlige hjemmeside Mortenfalkstorling.dk, blogger om min tri-rejse.

Leave a Reply